Η περίεργη ιστορία των ιπτάμενων αυτοκινήτων! γνωρίστε την

 


Τα πρώτα ιπτάμενα αυτοκίνητα ξεκίνησαν ως ιδέα από το 1910. Από τότε έχουν γίνει πολλά στον τομέα αυτόν αν και μέχρι σήμερα αγγίζουν τη σφαίρα της φαντασίας. Μάθετε την ιστορία τους!


Από τότε που το αυτοκίνητο εφευρέθηκε, ο άνθρωπος ονειρευόταν ήδη να το πάει στον ουρανό. Η ιδέα μιας ιπτάμενης μηχανής, που μπορεί κανείς να οδηγήσει, χρονολογείται από το 19ο αιώνα και κατοχυρώθηκε με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας για πρώτη φορά το 1910. Οι μηχανικοί επέστρεψαν ξανά και ξανά στην ιδέα κατά τον 20ό αιώνα.


Ο θρυλικός συγγραφέας Jules Verne έγραψε για οχήματα που θα μπορούσαν να χρησιμεύσουν ως αυτοκίνητο, βάρκα και αεροσκάφος, όλα σε ένα. Η ιδέα ήταν κάτω παραπάνω από προϊόν επιστημονικής φαντασίας σε αυτό το σημείο, αλλά εξακολουθούσε να ενδιαφέρει τους μηχανικούς, τους σχεδιαστές και τους κατασκευαστές.


 Κατά τη διάρκεια της Παναμερικανικής Αεροναυτικής Έκθεσης το έτος 1917, οι πρωτοπόροι παρουσίασαν το Μοντέλο 11 Autoplane. Παρόλο που δεν υπάρχουν στοιχεία για το συγκεκριμένο αυτοκίνητο που μπορούσε θεωρητικά να πετάξει, ήταν μια ενδιαφέρουσα ιδέα για τις αρχές του 1900 να υπάρξει ένα αυτοκίνητο με φτερά. Περίπου τέσσερα χρόνια αργότερα, όμως, το Tampier Roadable πέταξε για 2 ώρες από το Paris Air Salon με ταχύτητα 15 μίλι / ώρα.

Το έτος 1926, ο Χένρι Φορντ παρουσίασε ένα πειραματικό μονοθέσιο αεροπλάνο, το οποίο ονόμασε το “ουρανό”. Η εν λόγω προσπάθεια εγκαταλείφθηκε δύο χρόνια αργότερα όταν μια απόπειρα πτήσης καταγράφηκε από απόσταση και είχε ως αποτέλεσμα την απώλεια του πιλότου. 

Το Flivver δεν ήταν αεροπλάνο, αλλά έτυχε της προσοχής του τύπου εκείνη τη στιγμή, προκαλώντας στο κοινό την εντύπωση ότι θα είχε ένα μαζικής παραγωγής προσιτό προϊόν (αεροπλάνο) που θα κατασκευάζεται εύκολα και θα συντηρείται ακριβώς όπως ένα αυτοκίνητο. Το αεροπλάνο θα έπρεπε να είναι στο μέλλον όπως το Μοντέλο Τ της εποχής.

Τη χρονιά 1940, ο Henry Ford ανέφερε χαρακτηριστικά: “Σημειώστε τη φράση μου: έρχεται ένα όχημα που συνδυάζει αεροπλάνο με ένα αυτοκίνητο. Μπορεί να χαμογελάτε τώρα, αλλά θα έρθει “. Το 1942, οι σοβιετικές ένοπλες δυνάμεις πειραματίστηκαν με ένα ανεμοπλάνο, το Antonov A-40, αλλά δεν ήταν ικανό να πετάξει μόνο του. 

Το αεροσκάφος που σχεδιάστηκε και κατασκευάστηκε από τον Molt Taylor πραγματοποίησε μια επιτυχημένη πτήση τον Δεκέμβριο του 1949 και στις επόμενες χρονιές οι εκδόσεις υποβλήθηκαν σε σειρά οδικών και πτητικών δοκιμών. 

Ο Chuck Berry ανέφερε την ιδέα στο τραγούδι του “You Can not Me Catch Me” του 1956 και τον Δεκέμβριο του 1956 η Πολιτική Αεροπορία ενέκρινε το σχέδιο μαζικής παραγωγής, αλλά παρά την ευρεία δημοσιότητα και την βελτιωμένη έκδοση του 1989, ο Taylor δεν πέτυχε να βγάλει το ιπτάμενο αυτοκίνητο στην παραγωγή.

Πάντως, στην έκθεση της Γενεύης, 8 Μαρτίου του 18, φιλοξενήθηκε ένα ιδιαίτερο έκθεμα. Επρόκειτο για το πρώτο ιπτάμενο αυτοκίνητο κανονικής παραγωγής.

Λέγεται liberty και κατασκευάζει η ολλανδική εταιρεία Pal-V θα μπορεί να το αποκτήσει κανείς καταβάλλοντας ένα μεγάλο ποσό που θα φτάνει περίπου τις 350.000 ευρώ.

Το αεράμαξο μπορεί να μετατραπεί εύκολα από αυτοκίνητο σε αεροσκάφος μέσα σε 10 λεπτά, ενώ έχει μεγάλους έλικες που το κάνουν να μοιάζει περισσότερο με ελικόπτερο παρά με αεροπλάνο. ΤΟ όχημα κινείται από τον αέρα λειτουργώντας ως γυροσκόπιο, εξασφαλίζοντας την αιώρηση, βελτιώνοντας έτσι τα πτητικά χαρακτηριστικά και κάνοντας πιο εύκολη τη δουλειά του πιλότου. Η κίνηση του Pal-V Liberty οφείλεται στην έλικα στο πίσω μέρος του, που κινείται από 2 κινητήρες με απόδοση 200 ίππων, οι οποίοι καταναλώνουν απλή βενζίνη.