Πρώτοι επιβάτες του παρθενικού ταξιδιού ήταν η βασίλισσα Όλγα και ο Πρωθυπουργός Θρασύβουλος Ζαΐμης
Το 1869 ήταν η χρονιά που συνδέθηκε για πρώτη φορά το Θησείο με τον Πειραιά με τον ατμοκίνητο συρμό του τρένου. Τότε μπήκε το πρώτο λιθαράκι για τη μετέπειτα εξέλιξη ενός μεγάλου δικτύου υπέργειων και υπόγειων σιδηροδρομικών συνδέσεων που έχουν εξυπηρετήσει δισεκατομμύρια πολίτες και έχουν συμβάλλει αποφασιστικά στη διαμόρφωση της πόλης της Αθήνας.
Σαν σήμερα 27 Φεβρουαρίου εγκαινιάζεται ο ατμοκίνητος αστικός σιδηρόδρομος Αθήνας – Πειραιά

Το έργο αναλαμβάνει να φέρει εις πέρας η εταιρεία με την ονομασία Σιδηρόδρομος Αθηνών-Πειραιώς (ΣΑΠ), που την είχαν ιδρύσει Βρετανοί επιχειρηματίες. Έτσι, σαν σήμερα, στις 27 Φεβρουαρίου του 1869 εγκαινιάζεται η σιδηροδρομική γραμμή. Τα ατμοκίνητα τρένα μεταφέρουν τους επιβάτες από το Θησείο στον Πειραιά σε 19 λεπτά. Πρώτοι επιβάτες του παρθενικού ταξιδιού είναι η βασίλισσα Όλγα, ο Πρωθυπουργός Θρασύβουλος Ζαΐμης, δημοσιογράφοι, διπλωμάτες κι άλλες σημαντικές προσωπικότητες της πολιτικής και στρατιωτικής ηγεσίας.

Η ηλεκτροδότηση της γραμμής και το τούνελ προς Ομόνοια ξένισαν το κοινό. Ο Τύπος της εποχής μάλιστα αναφέρει περιστατικά ανθρώπων που αντιμετώπιζαν το ταξίδι τους με το ηλεκτροκίνητο τρένο σαν να ήταν το τελευταίο. Τον δισταγμό και τον φόβο όμως νίκησε η περιέργεια κι έτσι το επιβατικό κοινό συνέχισε να ταξιδεύει. Η γραμμή επεκτάθηκε τελικά προς την Κηφισιά μετά το 1950.