Σάββατο 12 Αυγούστου 2023

Η γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου

 


Ένα πολύ σημαντικό έργο παραδόθηκε στην κυκλοφορία πριν ακριβώς 19 χρόνια. Ο λόγος για τη γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου ή αλλιώς γέφυρα «Χαρίλαος Τρικούπης», η οποία στις 12 Αυγούστου 2004 δόθηκε στην κυκλοφορία.

Με την καλωδιωτή γέφυρα επιτεύχθηκε η σύζευξη μεταξύ του Ρίου και του Αντιρρίου, της Πελοποννήσου με τη δυτική ηπειρωτική Ελλάδα. Αποτελεί τμήμα της Ιόνιας Οδού και κατασκευάστηκε από τη γαλλική εταιρεία Βίνσι. Πρόκειται για ένα πολύ σπουδαίο έργο με τη γέφυρα να στηρίζεται σε τέσσερις πυλώνες που βρίσκονται εντός της θάλασσας και το μήκος της ανέρχεται στα 2.252 μέτρα. Το μέγιστο βάθος θεμελίωσής της φθάνει τα 65 μέτρα υπό την επιφάνεια της θάλασσας. Οι αντοχές της γέφυρας είναι εντυπωσιακές, αφού έχει κατασκευαστεί για να αντέξει σε σεισμό μεγαλύτερο και των 7 Ρίχτερ. Ακόμη, έχει υπολογιστεί ότι μπορεί να αντέξει σύγκρουση δεξαμενόπλοιου με εκτόπισμα 180.000 τόνων και ταχύτητα ανέμου 265 χιλιόμετρα την ώρα, που αντιστοιχεί σε τυφώνα κατηγορίας 5, το ανώτατο επίπεδο. Επίσης, είναι σχεδιασμένη να απορροφά πιθανές μετατοπίσεις μεταξύ δύο βάθρων σε οποιαδήποτε κατεύθυνση. Είναι αξιοσημείωτο πως η γέφυρα περιλαμβάνει πεζόδρομο και ποδηλατόδρομο που απαλλάσσονται πληρωμής διοδίων.

Ο σχεδιασμός της γέφυρας έγινε στα μέσα της δεκαετίας του 1990, ενώ η προετοιμασία του χώρου και η δικτύωση ξεκίνησαν τον Ιούλιο του 1998 και η κατασκευή των πυλώνων το 2000. Η κατασκευή των πυλώνων ολοκληρώθηκε το 2003 και από τότε άρχισαν οι εργασίες στο κατάστρωμα κυκλοφορίας. Η κύρια κατασκευή ολοκληρώθηκε στις 21 Μαΐου 2004 και απέμενε η εγκατάσταση του εξοπλισμού της υδατοπροστασίας. Οι πρώτοι που διέσχισαν επίσημα τη γέφυρα σε όλο της το μήκος ήταν οι λαμπαδηδρόμοι μερικές ημέρες πριν από την έναρξη των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004 και ένας από αυτούς ήταν ο τότε προπονητής της εθνικής ομάδας ποδοσφαίρου, ο Ότο Ρεχάγκελ.

Το κόστος κατασκευής της γέφυρας έφτασε τα 630 εκατ. ευρώ και χρηματοδοτήθηκε από το ελληνικό δημόσιο. Αξίζει να αναφερθεί πως το έργο ολοκληρώθηκε πριν από το χρονοδιάγραμμά του, αφού υπολογιζόταν να είναι έτοιμο τον Νοέμβριο του 2004. Τον Μάιο του 2007 σε ειδική τελετή ο τότε Πρόεδρος της Δημοκρατίας Κάρολος Παπούλιας ονόμασε τη γέφυρα «Χαρίλαος Τρικούπης».

perierga120.blogspot.com////

Comments