Σάββατο 16 Δεκεμβρίου 2023

Μια Ελληνίδα στο χαρέμι: Πού γυρίστηκε η σκηνή στην έρημο... και πώς εμπλέκεται ο Ωνάσης...




Η ταινία «Μια Ελληνίδα στο χαρέμι» είναι μία από τις απολαυστικές κωμωδίες του ελληνικού κινηματογράφου. Με εξωτερικά γυρίσματα, σουρεάλ σκηνές, απολαυστικούς διαλόγους και υπέροχους ηθοποιούς. Ρένα ΒλαχοπούλουΧρόνης ΕξαρχάκοςΒαγγέλης Σειληνός και Μαρία Ιωαννίδου, πρωταγωνιστούν στην ταινία που γυρίστηκε το 1970 από τη Finos Films, σε σκηνοθεσία και σενάριο Γιάννη Δαλιανίδη. Το φιλμ κυκλοφόρησε στις κινηματογραφικές αίθουσες στις 4 Ιανουαρίου 1971 και έκοψε 455.385 εισιτήρια. Σήμερα θα εξετάσουμε το πού έγιναν για τα γυρίσματα των σκηνών στην έρημο αλλά και πώς σχετίζεται ο Αλέξανδρος Ωνάσης με την ταινία.

Το μεγαλύτερο μέρος του φιλμ γυρίστηκε στα στούντιο της Finos - δεν έλειψαν όμως τα εξωτερικά πλάνα, με την Λούτσα και την Ελευσίνα να έχουν επιλεγεί από τον σκηνοθέτη. Η σκηνή με τους τέσσερις πρωταγωνιστές να περιπλανώνται στην έρημο, αφού είχαν προσγειωθεί με το μικρό αεροπλάνο, είχε προκαλέσει μεγάλο ενδιαφέρον για την τοποθεσία. Πού ήταν η έρημος; Η τοποθεσία είχε συνδεθεί με τις Αμμοθίνες στη Λήμνο, την μοναδική έρημο της Ευρώπης που βρίσκεται σε νησί! Τι είναι οι αμμοθίνες που έχουν χαρακτηριστεί και ως η «μικρή Σαχάρα» της Ελλάδας;

Οι Αμμοθίνες της Λήμνου συνδέθηκαν με την ταινία «Μια Ελληνίδα στο χαρέμι»

Έχουμε να κάνουμε με ένα άκρως εντυπωσιακό γεωλογικό φαινόμενο χρυσαφένιων αμμόλοφων το οποίο απλώνεται σε μια έκταση 70 στρεμμάτων στη βόρεια πλευρά του νησιού, στο βόρειο Αιγαίο.

Ο επισκέπτης θα συναντήσει την έρημο τρία χιλιόμετρα πάνω από το χωριό Κατάλακκος, κοντά στην παραλία Γομάτι. Σύμφωνα με τους γεωλόγους, οι Αμμοθίνες της Λήμνου οφείλουν τη δημιουργία τους στον άνεμο που μετακίνησε την άμμο.

 Αυτός είναι και ο λόγος που οι αμμόλοφοι αλλάζουν συνεχώς σχηματισμό. Είναι ένα οικοσύστημα που δημιουργείται από την παράλληλη δράση του αέρα και της θάλασσας και προκύπτει από τη διάβρωση και την απόθεση της άμμου, συνήθως σε παράκτιες περιοχές αλλά και σε μία όπως της Λήμνου. Ε, αυτό το σκηνικό είχε κάνει πολλούς να νομίζουν πως η περίφημη σκηνή στην έρημο να γυρίστηκε εκεί.

Στην προκειμένη περίπτωση, τον κύριο λόγο έχει ο σκηνοθέτης και όχι οι εικασίες. Ο Γιάννης Διαλιανίδης είχε σημειώσει για την ταινία: «Ήμουν έτοιμος να φύγω για Αίγυπτο για να βρω την έρημο και τις οάσεις που χρειαζόμουν. Μου είχαν μιλήσει για μια τοποθεσία με άμμο και στην Κύπρο, που έμοιαζε με έρημο. 

Ένα μεσημέρι που ο δρόμος μου με έφερε στην Λούτσα, βλέπω μπουλντόζες και όγκους άμμου στην προσπάθεια του Δήμου να διαμορφώσει την παραλία. Πήγα εκεί και έκανα όλες τις σκηνές της ερήμου. Για όαση χρησιμοποίησα ένα κτήμα της Ελευσίνας γεμάτο φοινικόδεντρα».

Το αεροπλάνο του Ωνάση
Η σκηνή με το αεροπλάνο ήταν αληθινή

Οι τέσσερις πρωταγωνιστές για να βρεθούν στην έρημο, έπρεπε να πετάξουν με αεροπλάνο. Το πλάνο ήταν αληθινό και η Μαρία Ιωαννίδου, που συμμετείχε στην σκηνή, είχε πει στο iefimerida.gr: «Ο πιλότος ήταν ξαπλωμένος στο πάτωμα και ο οπερατέρ τραβούσε τον Χρόνη που υποτίθεται ότι το πιλοτάριζε.

 Όμως ο Εξαρχάκος είχε φοβηθεί πάρα πολύ, σχεδόν είχε βάλει τα κλάματα, γιατί ήταν επικίνδυνη σκηνή. Αναγκαστήκαμε να προσγειωθούμε δύο φορές για να συνέλθει!». Εκεί ειπώθηκε και η ατάκα «Τράβα μαλλί» που έμεινε στην ιστορία.


Οι τέσσερις πρωταγωνιστές για να βρεθούν στην έρημο, έπρεπε να πετάξουν με αεροπλάνο. Το πλάνο ήταν αληθινό και η Μαρία Ιωαννίδου, που συμμετείχε στην σκηνή, είχε πει στο iefimerida.gr: «Ο πιλότος ήταν ξαπλωμένος στο πάτωμα και ο οπερατέρ τραβούσε τον Χρόνη που υποτίθεται ότι το πιλοτάριζε. Όμως ο Εξαρχάκος είχε φοβηθεί πάρα πολύ, σχεδόν είχε βάλει τα κλάματα, γιατί ήταν επικίνδυνη σκηνή. Αναγκαστήκαμε να προσγειωθούμε δύο φορές για να συνέλθει!». Εκεί ειπώθηκε και η ατάκα «Τράβα μαλλί» που έμεινε στην ιστορία.


Το μονοκινητήριο αεροπλάνο, δε, άνηκε στον Αλέξανδρο Ωνάση και το είχε παραχωρήσει για την συγκεκριμένη σκηνή. «Είχαμε πετάξει κανονικά με το αεροπλάνο το οποίο ήταν του Αλέξανδρου Ωνάση! Μας το είχε παραχωρήσει και φτάσαμε μέχρι την Αίγυπτο!», είχε πει η κυρία Ιωαννίδου.

perierga120.blogspot.com////

Comments